Bate er boligbyggelaget for alle som bor i og rundt Rogaland.
Vi jobber hver dag med å gjøre livet enklere for våre 54 000 medlemmer: Gjennom å bygge og forvalte gode boliger, tilby nyttige tjenester, og ved å utvikle morgendagens bomiljø og -opplevelser. Siden starten i 1946 har vi bygget mer enn 13 000 hjem. I dag forvalter Bate 25 000 boliger i regionen.
Vi søker etter en engasjert og serviceinnstilt rådgiver som vil være ansvarlig for å ivareta alle våre nye boligselskaper. Stillingen er foreløpig et 12 mnd. vikariat med mulighet for forlengelse.
Vi søker en selvstendig og operativ person som trives med utstrakt kundekontakt. Riktig person har en framtidsrettet holdning, liker å jobbe i digitale systemer og er en aktiv pådriver for videreutvikling av selskapet.
Vår rådgiver vil jobbe tett opp mot øvrige tjenesteområder, og vil inneha en sentral rolle i forhold til forretningsførsel, rådgivning og bistand til aktuelle boligselskap.
Som rådgiver vil du jobbe på tvers av forretningsområdene, og ivareta din egen kundeportefølje i samarbeid med et tverrfaglig team.
Som ansatt i Bate boligbyggelag får du et faglig utfordrende arbeidsområde og en spennende arbeidshverdag. hvor du vil oppleve både personlig og felles mestringsglede.
Arbeidsoppgaver:
- Utstrakt kundekontakt med boligselskapenes styre
- Være rådgiver og veilede boligselskapene og styrer, mht lover, vedtekter og kontrakter
- Økonomisk og annen type rådgivning i samarbeid med vår regnskapsavdeling
- Representere Bate boligbyggelag på årsmøter og styremøter, samt øvrige møter når styret ønsker dette
- Kurs og opplæringstilbud for tillitsvalgte i boligselskapene
- Diverse saksbehandling og delta i avdelingens øvrige oppgaver etter behov
- Være en støttespiller for en effektiv og god drift av boligselskapene
- Salg av Bate sine produkter
Kvalifikasjoner:
- Høyere relevant utdanning innenfor juridiske områder, eiendom, salg, økonomi, forsikring/finans eller tilsvarende
- Forståelse og interesse for juridiske problemstillinger. Kjennskap til relevant lovverk er en fordel
- Gode IT kunnskaper
Personlige egenskaper:
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- God forretningsforståelse og kommersiell tenkning
- Tilpasningsdyktig, proaktiv og løsningsorientert
- Høy grad av handlekraft og gjennomføringsevne
- Evne til å skape gode samarbeidsrelasjoner med interne og eksterne aktører
- Evne til å arbeide selvstendig, med kontinuerlig fokus på forbedring.
- Ambisiøs på fag og i leveranse
- Omgjengelig og utadvendt
Vi tilbyr:
- Utfordrende arbeidsoppgaver, i et dynamisk arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid og gode personalordninger
- Stor grad av påvirkningskraft, i en svært selvstendig rolle
- Innholdsrike og lærerike dager med høyt fokus på faglig- og personlig utvikling
- Bedriften er sertifisert Great Place To Work
- En fremoverlent og innovativ bedrift, hvor fornøyde kunder og en organisasjon drevet av innovasjon er den viktigste faktoren for vekst
Vi behandler alle søkere fortløpende og ansettelsen vil bli prioritert snarest mulig!