Lederrolle i en av Norges mest spennende HR-avdelinger
Drives du av å finne de beste arbeidsmetodene? Har du sterk tro på HR-funksjonens rolle og din evne til å gjøre en forskjell? Har du også sterk forståelse for verdidrivere, optimal kommunikasjonsflyt og målrettet strategiimplementering?
Til å lede HR Business Support i en av Norges mest spennende HR-avdelinger søker vi deg med solid erfaring fra rollen som HR Business Partner (HRBP) på både operativt og strategisk nivå. Du er initiativrik, har god gjennomføringsevne, og trigges av å jobbe i en global virksomhet med et sterkt merkenavn. Rett kandidat har god forretningsforståelse og fokus på å omsette kundebehov til konkrete leveranser og initiativ.
Du vil lede og styrke et team med HR Business Partnere med klart definerte ansvarsområder. Sammen med HRBP-teamet skal du sikre implementering og videreutvikling av HR-strategien gjennom økt standardisering av arbeidsmetodikk på tvers av enheter for mer effektivt å utnytte PwCs samlede kompetanse
. For tjenesteområde Assurance/Revisjon vil du ha et overordnet HR-ansvar, delta i nasjonal ledergruppe og jobbe tett sammen med leder for Assurance Norge.
Som Head of Business Support blir du en del av et profesjonelt og engasjert nasjonalt HR team som har som mål å sikre at PwC er Norges beste på rekruttering, utvikling og ivaretakelse av de største talentene. Stillingen rapporterer til HR-direktøren og er en del av HR-lederteamet i PwC.
Hovedansvarsområder
- Drive og sikre kontinuerlig forbedring av HR prosessene knyttet til utvikling av organisasjon og medarbeidere (leder-, partner-, talentutvikling)
- Sikre at HR leverer solide tjenester på tvers av regioner og forretningsområder
- Bidra med HR-kompetanse og strategisk blikk for å forankre gode HR-prosesser
- Utvikle og coache et meget kompetent team
- Bygge tillit i selskapet ut mot linjen, partnerskapet og øvrig ledelse
- Sikre fordelaktig employer branding, strategisk ressursplanlegging og identifisering av kompetansebehov
- Styrke PwCs kompetanse på endringsledelse og omstillingsprosesser
- Være et aktivt medlem av HRs - og Assurance ledergruppe, og bistå til endring og utvikling av HR
Kvalifikasjoner
- Minimum 7 års erfaring som HRBP eller HR-leder fra større virksomheter
- Høyere relevant utdannelse, fortrinnsvis innen organisasjon og HR
- Erfaring med endringsledelse
- Fordel med erfaring fra oppbygning av en effektiv HRBP funksjon
Personlige egenskaper
- Strategisk og god forretningsforståelse, samtidig sterkt menneske- og kundefokus
- Typisk relasjonsbygger som skaper samhandling på tvers
- Strukturert og evner å sikre gjennomføring av flere oppgaver på en gang
- Trygg i lederrollen, inngir tillit, sikrer gjennomslag og evner å lykkes gjennom andre
- Gode kommunikasjons- og formidlingsevner
For mer informasjon om stillingen ta gjerne kontakt med våre konsulenter i Assessit.