Ta ansvar for en av netthandelens nøkkelutfordringer
Vi er på jakt etter en engasjerende leder som kan løfte våre returtjenester til topps i Norden, og som tar ansvar for å skape de beste kundeopplevelsene for våre netthandelskunder. Ambisjonen du vil gå i front av baserer seg på kundene som vår viktigste rettesnor: De skal kreve å få sende varen i retur med Posten, miljøvennlig og effektivt, uavhengig av hvilken fraktleverandør som leverte pakken opprinnelig.
I front for et faglig kompetent team har du lønnsomhetsansvar og vil drive frem resultatene for tjenestene «retur fra hentested» og «retur fra postkassen» som er ledende tjenester i et marked i stor endring. Dere skal forme tjenesten videre og opptre både som sentral katalysator og kulturbærer for innovasjon, forretningsutvikling og digitalisering som gir stor kundeverdi og ikke minst forretningsverdi for Posten/Bring.
Du har et strategisk gen og trigges av innovative løsninger. Som leder er du ambisiøs, fremoverlent, og evner å bygge gode relasjoner og nettverk både internt og eksternt. Vi leter etter deg som trives i en stor organisasjon, samtidig som du tør å utfordre status quo, stiller spørsmål ved måten virksomheten drives og bryter ned barrierer. Du samarbeider godt med alle relevante miljøer og gjør aldri kompromisser på kundeopplevelsen.
Stillingen er en del av samlet B2C tjenestemiljø i Posten, og rapporterer til direktør for e-handel og digital forretningsutvikling B2C.
Ansvarsområder
- Ansvar for tverrfaglig team som løser utfordringer og dekker behov til kunder som gjør handel på nett og sender pakker i retur
- Sikrer den overordnede strategiske retningen til returtjenestene og sørger for at retur av pakker fremstår helhetlig i samspill med øvrige sendetjenester i konsernet
- Ansvar for kvalitets og lønnsomhetsstyringen av tjenesten
- I samråd med leder for B2C utvikler du veikart og prioriterer forbedrings- og nyskapingsinitiativer
- Utvikle konkret tjenestestrategi som sikrer at Posten er ledende innen pris- og digital utvikling på returtjenester
- Sikre tett samarbeid med tjenesteeierne på frakt, web-team, salg og marked, samt logistikknettverkene i Norge
- Sørge for sømløs koordinering med Bring Warehousing/Fulfilment, som har ansvar for den fysiske returhåndteringen til flere av nettbutikkundene våre
- Delta i kunderettete aktiviteter etter behov
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse innen økonomi og ledelse, teknologi, innovasjon, strategi eller tilsvarende
- 2-4 års erfaring innenfor netthandel, retail, logistikk, digitale tjenester og/eller nye forretningsmodeller
- Praktisk erfaring med innovasjonsledelse og innovasjon i store virksomheter
- Demonstrert evne til å bruke analyser og data for å styre beslutningene dine
- Erfaring fra byrå eller konsulentvirksomhet, eller ledererfaring fra større nettbutikk
Personlige egenskaper
- Sterke relasjonelle evner, inspirerende og samarbeidsorientert leder
- Visjonær og god kommunikator, tar tak i det store bildet
- Bruker- og kundeorientert tankesett, med søken etter å virkelig forstå hva brukeren trenger
- Resultatorientert med tro på eksperimentering, rask læring, og levere verdi kontinuerlig
- Coach, prosessleder og fasilitator
- Nysgjerrig på ny kunnskap og teknologi, og åpen for kontinuerlig læring
Vi tilbyr
- En ledende tjenesteportefølje med sterkt fundament og innovative løsninger i et marked i stor vekst
- Et stimulerende og sosialt arbeidsmiljø i stadig utvikling bestående av dedikerte mennesker fra hele organisasjonen
- Et faglig sterkt team med kompetanse innen tjenestedesign, brukeropplevelse, IT, drift og operasjonell utvikling
- Konkurransedyktige betingelser
- Arbeidsplass på sentrale Posthuset – midt i kjernen av Oslo
For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i Assessit.