En unik mulighet til å jobbe med markedsføring i Nordens ledende selskap innen vin- og brennvin for deg som er god på koordinering, interessert i PR arbeid og trigget av utfordringen med å markedsføre vin i Norge.
Vi søker deg som er kreativ og utadvendt, som liker å jobbe med mennesker og har en sterk interesse for vin og for markedsføring. Du er selvgående, strukturert, fremoverlent og moden.
Brand Activation Manager rapporterer til Marketing Manager Vin og har ansvar for å skape markedsføringsaktiviteter for våre vinhus. Du kommer til å jobbe tett med Brand Manager og PR Manager for å skape aktiviteter og oppmerksomhet rundt blant annet vinhus som Allesverloren, Abbazia, Andre Brunel, Charles Smith, Faustino, Louis Roederer Champagne, Pongrácz og Taylor’s Port. Du kommer også til å jobbe med våre egne merkevarer som Chill Out og Kein Name.
Du vil være prosjektleder for alle aktiviteter og koordinere deltakelse på ulike arrangementer (POS-materiale, forberede stand, produktinformasjon osv.) - samt være til stede på disse arrangementene som ambassadør.
Som Brand Activation Manager er du Altias ansikt utad og rollen innebærer reising både til inn- og utland, samt jobbing både kveld og helg. Dette er en rolle med mye ansvar og mye frihet til å forme den.
Stillingen er midlertidig og varer til 31.12.2021, med mulighet for forlengelse.
Arbeidsoppgaver
- Støtte Brand Manager i å bygge markeds- og aktivitets planer for våre viktigste partnermerker
- Koordinere og støtte salgsapparatet for å representere våre vinpartnere og merkevarer på event, messer og arrangementer
- Organiser deltakelsen på ulike arrangementer (POS-materiale, stand forberedelse, produktinformasjon osv.) - samt være til stede på disse arrangementene som ambassadør
- Identifiser viktige arenaer for å markedsføre viner som forbrukermesser, festivaler etc
- Opprettholder forholdet til viktige partnere / festivaler og planlegger fremtidige aktiviteter
- Støtte PR-leder i å finne relevante mediekanaler og ha kontakt med vinforfattere
- Hold seg oppdatert på hele vinporteføljen og delta i innovasjonsarbeidet
Kvalifikasjoner:
- Høyere utdannelse innen salg/markedsføring/økonomi. (Bachelor)
- Forståelse for markedssituasjonen, kunder, leverandør og Vinmonopolet
- Kunnskap om og interesse for Vin vil være en fordel
- God kunnskaper og ferdigheter i Office-produktene
- Gode skriftlig og muntlig kompetanse i norsk, nordisk og engelsk
- Språkkunnskaper innen italiensk, spansk eller fransk er en bonus
Personlige egenskaper:
- Dyktig til å bygge gode relasjoner og kommunisere godt
- Utadvendt legning
- Målfokusert og resultatorientert
- Strukturert og detaljorientert
- Teamorienter og liker å jobbe sammen med andre
- Selvgående og dedikert
- Gjennomfører
- Passion for Vin
Er du nyutdannet er du velkommen til å søke på stillingen.
Reise og messedeltagelse må påregnes.
Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, et dynamisk og godt arbeidsmiljø, med spennende og interessante arbeidsoppgaver.
Nærmere opplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vår rekrutteringspartner i Assessit Tron Skarpenes mobil: 932 51 103.