Ønsker du å sikre fremtidens veiledningstjenester for forbrukerne?
Endringer i samfunnet påvirker økonomien og kjøpekraften hos norske forbrukere. Økonomisk ulikhet gir økt sårbarhet for flere. Den digitale revolusjonen og overgangen til et bærekraftig samfunn påvirker alt forbruk, og forventningene til veiledningen og de digitale tjenestene Forbrukerrådet leverer endres.
Hvert år besvarer Forbrukerrådet rundt femti tusen henvendelser fra forbrukere. Med e-post, telefon og digitale portaler utøver Forbrukerrådet et av sine grunnleggende samfunnsoppdrag – å være forbrukernes førstevalg for råd om forbrukerrettigheter. Våre portaler som strompris.no og finansportalen.no brukes av tusenvis av nordmenn hver uke for å kunne ta opplyste valg.
Avdelingsdirektør for forbrukertjenester
Til nyopprettet stilling søker vi en engasjert og proaktiv leder som ønsker å være med å kjempe for forbrukernes interesser i samfunnet. Som avdelingsdirektør for forbrukertjenester vil du lede og videreutvikle arbeidet med å skape og sikre fremtidens rådgivnings- og veiledningstjenester for forbrukerne.
Sammen med avdelingen vil du ha ansvar for at Forbrukerrådet leverer tilgjengelige, relevante og forbrukervennlige tjenester. Du vil ta ansvar for eksisterende prosesser og digital utvikling, og det er derfor avgjørende at du har kunnskap og erfaring som gjør deg til en relevant sparringspartner for digital innovasjon og tjenesteutvikling.
Avdelingsdirektøren rapporterer til direktør for Forbrukerrådet, og som del av hennes ledergruppe skal du bidra til drift og strategisk utvikling av hele organisasjonen.
Viktige arbeidsoppgaver og ansvarsområder
- Sikre implementering og operasjonalisering av strategi, mål og aktiviteter i tett samarbeid med avdelingens enhetsledere
- Fremme synergier og samarbeid mellom avdelingens enheter på tvers av hele Forbrukerrådet
- Videreutvikle innovative systemer og løsninger som sikrer forbrukerrådgivning i takt med samfunnsutviklingen
- Bidra med innsikt fra avdelingens direkte kontakt med forbrukere til utvikling av relevante tjenester på tvers av hele Forbrukerrådet. Sikre samspill mellom forbrukerbehov og teknologiske muligheter
- Ta ansvar for definerte tverrfaglige prosjekter på tvers av hele organisasjonen og samtidig prioritere avdelingens ressurser for felles måloppnåelse
- Lede og videreutvikle et sterkt kompetent faglig og digitalt tjenestemiljø
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning
- Relevant ledererfaring, fortrinnsvis erfaring med å lede ledere
- Erfaring med innsiktsdrevet, strategisk utvikling og forvaltning av digitale tjenester
- God forvaltningskompetanse og forståelse for politiske prosesser
Personlige egenskaper
- Viser god gjennomføringsevne gjennom strategisk blikk og tydelige prioriteringer
- Innehar en motiverende, inkluderende og delegerende lederstil
- Er utpreget samarbeids- og løsningsorientert
- Arbeider systematisk, metodisk og brukerorientert
Vi tilbyr
- Lønn etter avtale
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, en av Norges beste pensjonsordninger med gode forsikringsordninger og mulighet for gunstig boliglån
- Moderne og nyoppussede lokaler i Oslo sentrum
- Fleksibel arbeidstid
- Sommertid
- Mulighet for hjemmekontor
- Trening i arbeidstiden
- Et arbeidsmiljø preget av engasjement og takhøyde med eierskap til samfunnsoppdraget
Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i Assessit for mer informasjon: Kenneth Klev, tlf. 970 64 624 eller Øistein Magnussen, tlf. 901 06 060.