I Kirkens Bymisjon har vi nylig fusjonert ulike regionale stiftelser inn i en nasjonal stiftelse med felles ledelse og en samlet strategi. Det skal gjøre oss enda bedre rustet til å hjelpe mennesker som trenger det. Som følge av fusjonen har Kirkens Bymisjons eiendommer blitt samlet inn i en nasjonal portefølje, bestående av totalt 135.000 kvm egeneide og leide eiendommer. Portefølje spenner vidt og eiendommene vi eier, utvikler og forvalter skal kunne tilrettelegge for trygge og verdige møteplasser for dem som trenger oss.
For oss i eiendomsavdelingen er dette en spennende fase hvor vi skal få på plass ledelse, funksjoner, roller og arbeidsprosesser for å sikre at vi kan ivareta eiendommene våre på en mer profesjonell måte. Vi søker derfor etter en faglig sterk leder som ønsker å ta ansvar for vårt team for eiendomsforvaltning. Du vil være en del av ledelsen i eiendomsavdelingen og sentral for at vi lykkes med vår omstilling og vår nye strategi.
Team eiendomsforvaltning er ansvarlig for å forvalte Kirkens Bymisjons eiendomsportefølje, både eide og leide eiendommer. Teamet skal sikre at at porteføljen er strategisk tilpasset Kirken Bymisjons behov, at den forvaltes bærekraftig og at den gir langsiktig avkastning i tråd med vår eiendomsstrategi. Det betyr ansvar for utleie, innleie, kjøp, salg og kommersiell forvaltning for samtlige eiendommer, både juridisk, økonomisk og administrativt. Etablering og utvikling av gode relasjoner til leietagere og sørge for at leietagerne er fornøyd, er viktig fokusområder for teamet. Team forvaltning skal sikre at eiendommene fungerer optimalt for både brukere og eiere og at bygningene oppfyller lov- og myndighetskrav. Den løpende oppfølgingen av kunder og eiendom gjøres i samarbeid med Team drift og vedlikehold.
Andre viktige oppgaver for teamet er å holde seg oppdatert på trender og nye konsepter i eiendomsmarkedet. Team eiendomsforvaltning bidrar aktivt med informasjon og funksjonelle krav inn i vedlikeholdsprosjekter og større ombyggings-/nybyggprosjekter, herunder behov for digitalisering, krav og muligheter i det grønne skiftet, nye myndighetskrav, samt rammebetingelser som stilles i ulike anskaffelser / anbudskonkurranser.
Vi ser en leder som bidrar til godt tverrfaglig samarbeid og evner å se eget ansvarsområde i en større sammenheng. Du må ha kunden i fokus og trives med å skape tillitsfulle relasjoner både internt og eksternt. Du vil ha personalansvar for en gruppe eiendomssjefer og vi ønsker en motiverende og tydelig leder som ønsker å lede etter våre lederprinsipper: kompetent, utviklingsorientert, modig og motiverende.
Vi forventer at du har:
- Kompetanse innen tekniske- , økonomiske- juridiske- eller eiendomsfag på minimum bachelornivå. Manglende utdannelse kan kompenseres med lang og relevant arbeidserfaring
- Minimum fem års erfaring med eiendomsforvaltning/eiendomsledelse, herunder forhandlinger og kontraktsinngåelse
- Gjerne erfaring fra eiendomsutvikling og/eller konkrete utviklingsprosjekter
- Ledererfaring og gode lederegenskaper
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Vi håper du ønsker å bruke din kompetanse og arbeidsglede hos oss. Vi har et viktig samfunnsoppdrag og vi utgjør en forskjell for mennesker som trenger det.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere for mer informasjon eller en uforpliktende samtale om stillingen. Vi ser frem til å høre fra deg!
Ingen er bare det du ser! #jobbmedmening