I Kirkens Bymisjon har vi nylig fusjonert ulike regionale stiftelser inn i en nasjonal stiftelse med felles ledelse og en samlet strategi. Det skal gjøre oss enda bedre rustet til å hjelpe mennesker som trenger det. Som følge av fusjonen har Kirkens Bymisjons eiendommer blitt samlet inn i en nasjonal portefølje, bestående av totalt 135.000 kvm egeneide og leide eiendommer. Portefølje spenner vidt og eiendommene vi eier, utvikler og forvalter skal kunne tilrettelegge for trygge og verdige møteplasser for dem som trenger oss.
For oss i eiendomsavdelingen er dette en spennende fase hvor vi skal få på plass ledelse, funksjoner, roller og arbeidsprosesser for å sikre at vi kan ivareta eiendommene våre på en mer profesjonell måte. Vi søker derfor etter en faglig sterk leder som ønsker å ta ansvar for vårt team for drift og vedlikehold, bestående av driftsteknikere, prosjektleder vedlikehold og servicemedarbeider. Du vil være en del av ledelsen i eiendomsavdelingen og sentral for at vi lykkes med vår omstilling og vår nye strategi.
Teamet for drift og vedlikehold skal skal sikre at bygningene fungerer optimalt, være trygge og sikre for både brukere og eier over tid. Kirken Bymisjon har en bygningsmasse med en del vedlikeholdsetterslep. Å få oversikt over bygningenes tekniske tilstand, etablert vedlikeholdsplaner og få på plass hensiktsmessig organisering av drifts- og vedlikeholdsoppgaver vil være et viktig område for ny leder. Den løpende oppfølgingen av kunder og eiendommer gjøres i samarbeid med Team Eiendomsforvaltning
Team Drift og Vedlikehold har hovedansvar for at følgende oppgaver er ivaretatt, i samarbeid med andre team i Eiendomsavdelingen:
- Drift av eiendommer med tilhørende tekniske anlegg
- Internkontroll og sikkerhet på eiendommene
- Etablering av vedlikeholdsplaner
- Verdibevarende vedlikehold og utvikling av eiendommene i henhold til eiendomsstrategien
Team Drift og Vedlikehold bidrar aktivt med informasjon og funksjonelle krav i vedlikeholdsprosjekter og større ombyggings-/nybyggprosjekter, herunder behov for digitalisering, krav i det grønne skiftet, nye myndighetskrav, og rammebetingelser som stilles i de ulike anskaffelser og anbudskonkurranser
Vi ser etter en motiverende og tydelig leder som ser viktighet av godt tverrfaglig samarbeid og som ønsker å jobbe mot felles mål. Du må ha kunden i fokus og evne å se eget ansvarsområde i en større sammenheng. Du må kunne skape tillitsfulle relasjoner både internt og eksternt og du må ønske å lede etter våre lederprinsipper: kompetent, utviklingsorientert, modig og motiverende.
Vi forventer at du har:
- Kompetanse innen relevante tekniske fag, min bachelornivå. Manglende utdannelse kan kompenseres med bred og relevant arbeidserfaring
- Kompetanse innen byggautomasjon er ønskelig
- Erfaring fra bygningsdrift og vedlikehold, herunder vedlikeholdsplanlegging og FDV-systemer
- Ledererfaring og gode lederegenskaper
- Interesse for bygg og teknologiutvikling i bygg
- Gode kommunikasjonsferdigheter
Vi håper du ønsker å bruke din kompetanse og arbeidsglede hos oss. Vi har et viktig samfunnsoppdrag og vi utgjør en forskjell for mennesker som trenger det.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere for mer informasjon eller en uforpliktende samtale om stillingen. Vi ser frem til å høre fra deg!
Ingen er bare det du ser! #jobbmedmening