Det er et økende behov for sunn og proteinrik mat, som er fremstilt på en bærekraftig måte. Oppdrett av fisk og laks har en sentral rolle i dette, samtidig som næringen også har miljø- og fiskehelseutfordringer som skal løses. Denne stillingen er opprettet for å bidra til at vi som verdens største teknologi- og utstyrsleverandør til havbruk treffer kundens og næringens behov for utvikling og vekst. Hovedansvarsområder er markedsanalyser, markedsplaner, og prisstrategier for våre sjøbaserte produkter og -løsninger nasjonalt og globalt.
Du vil rapportere direkte til CEO og inngå som en del av innovasjonsteamet for sjøbaserte løsninger. Arbeidssted er på vårt moderne hovedkontor i Klepp Næringspark, kun 5 minutters gange fra Øksnevadporten togstasjon og med parkeringsmuligheter for alle.
Kan du tenke deg å jobbe på hovedkontoret til den globalt største leverandøren i næringen? Da håper vi du leser videre og tar kontakt for en uforpliktende prat
Ansvar og arbeidsoppgaver:
- Gjennomføre markedsanalyser for å forstå behov og utviklingstrender innenfor sjøbaserte oppdrettsløsninger
- Kommunisere markedsanalyser og anbefalinger til konsernets innovasjonsteam, som består at konsernledelsen og nøkkelroller fra R&D/Innovasjonsavdelingen.
- Basert på beslutninger i innovasjonsteamet, vil du ha ansvar for å utarbeide 3-5 års markedsplaner for våre sjøbaserte produkter og løsninger.
- Utvikle strategisk og harmonisert prismodell, for å sikre at vi har konkurransedyktige priser i, og mellom, markedene våre.
- Lede arbeidsmøter for å få innspill og god forankring av markedsplaner
- Utarbeide relevante presentasjoner og maler for å sikre markedsdrevet innovasjon, samt jobbe sammen med markedsavdelingen for utarbeiding av markedsmaterielle.
Den rette personen
For den rette personen vil det i den rollen være svært gode karriere- og utviklingsmuligheter, konkurransedyktige betingelser, og ikke minst muligheten til å utgjøre en forskjell for hvordan oppdrettsnæringen utvikler seg. Det er viktig at dette samsvarer med hva du ønsker og er opptatt av.
For å kunne lykkes i rollen må du ha en god forretningsforståelse og sterke analytiske evner. Du skal også kunne kommunisere godt på flere nivåer av organisasjoner og ha en god arbeidskapasitet. Øvrige krav til kompetanse er følgende:
- MBA, mastergrad i industriell økonomi, eller tilsvarende
- Minimum 7 års relevant arbeidserfaring, med dokumenterte resultater og noe erfaring fra internasjonal kontekst.
- Det er en fordel om du har erfaring fra både konsulent- og kommersiell rolle, eller alternativt erfaring fra en tilsvarende rolle i en kommersiell virksomhet.
- Gode språkkunnskaper på både norsk og engelsk, muntlig og skriftlig
- Effektiv bruker av digitale verktøy
Visjon og verdier
Akva Group setter stor pris på sine medarbeidere og har troen på at mangfold skaper gode og innovative arbeidsplasser. Deres visjon er «Pioneering a better future» og verdiene er CARE, som står for Customer Focus, Aquaculture Knowledge, Reliability og Enthusiasm. Dette er deres forventninger til alle ansatte, og forhåpentligvis noe som også du også kan identifisere deg med.